Zaloguj się i zobacz zamówienia, listy zakupowe oraz wiele więcej!
Zaloguj sięNie masz jeszcze konta?
Zarejestruj sięIstnieją sposoby, aby uczynić biurko bardziej zorganizowanym i produktywnym. Doskonale wiadomo, że porządek na biurku ma wpływ na jakość pracy. Kiedy Twoje biurko jest schludne i uporządkowane, będziesz w stanie skupić się na tym, co ma być zrobione i tym samym efektywnie pracować. Czysta i zorganizowana przestrzeń na biurku to również gwarancja większego spokoju i relaksu. Jeśli szukasz pomysłów na organizację biurka, konieczne przeczytaj ten artykuł. Powiemy w nim jak zachować porządek w biurze i wymienimy praktyczne akcesoria do organizacji biurka. Podpowiadamy krok po kroku jak uporządkować blat oraz które przybory biurowe to absolutny must-have w każdym miejscu pracy.
Pierwszym krokiem ku dobrej organizacji biurka jest przejrzenie stosu papierów. Uporządkuj biurko, wyrzucając śmieci, niepotrzebne dokumenty, stare rachunki oraz karteczki z notatkami. Przyda się Tobie odpowiedni kosz na śmieci. Mnogość dostępnych na rynku wariantów koszy sprawia, że z pewnością wybierzesz ten, dopasowany do Twoich potrzeb. Zastanów się, czy lepszy będzie kosz bez pokrywy, czy kosz z pokrywą, wykonany z tworzywa sztucznego czy z metalu? Sugeruj się pojemnością kosza oraz jego wyglądem- ważne jest, by pomieścił wszystkie odpadki, a jego design był spójny z aranżacją wnętrza Twojego biura. Jeśli chcesz, aby zawartość kosza nie była widoczna, a cenisz sobie higienę, wybierz kosz z mechanizmem pedałowym, który eliminuje potrzebę dotykania pokrywy. Zanim jednak pozbędziesz się zbędnych arkuszy, koniecznie sprawdź, czy treści na nich zawarte nie są zbyt poufne, aby wyrzucić je prosto do kosza. Jeśli obawiasz się, że osoby niepowołane mogłyby uzyskać do nich łatwy dostęp i wykorzystać je w sposób nieuprawniony, doskonałym rozwiązaniem będzie zniszczenie dokumentów w niszczarce do papieru. W zależności od stopnia dokładności niszczenia, jaki chcesz uzyskać, wybierz niszczarkę z wyższym lub niższym poziomem bezpieczeństwa DIN. Jeśli dokumenty, które chcesz zutylizować, posiadają szczególnie tajne dane, najlepszym wyborem będzie niszczarka, która tnie kartki na supermikrościnki, gwarantując najwyższy poziom bezpieczeństwa danych - DIN P6. Dla danych szczególnie poufnych odpowiednie będą niszczarki z poziomem DIN P-4. Z kolei do zniszczenia mało ważnych informacji wystarczą niszczarki z kategorią DIN P2. Przy wyborze niszczarki zwróć też uwagę na ilość niszczonych dokumentów, aby wybrać niszczarkę o odpowiedniej wydajności.
Gdy pozbyłeś się już zbędnych kartek, zaprowadź porządek w dokumentach, które pozostały na biurku- umowy z kontrahentami, cenniki, oferty handlowe, faktury i inne ważne dokumenty. Niezbędnymi artykułami biurowymi, które pomogą Ci w segregacji i archiwizacji arkuszy, są teczki, segregatory oraz półki na dokumenty. Do przechowywania w teczkach wybierz dokumenty, których nie musisz mieć pod ręką. Masz do wyboru tradycyjne teczki wiązane, teczki z gumką lub teczki na klipsy. Świetnym rozwiązaniem są teczki wiązane wykonane z bezkwasowej tektury- idealne do długoterminowej archiwizacji oraz teczki wiązane plastikowe z przezroczystą okładką, przez którą masz wgląd do pierwszej strony zawartości. Teczki na gumce skutecznie chronią zawartość przed wypadaniem, a ich wiele wariantów kolorystycznych pozwoli na segregację dokumentów np. pod względem ich rodzaju lub priorytetu. Teczki na klipsy idealnie sprawdzą się do przechowania większej ilości dokumentów, a ich niewątpliwym atutem jest uchwyt w postaci rączki, zapewniający wygodę przenoszenia. Do przechowywania dokumentów, które będą często wyjmowane i wertowane, lepiej niż teczki sprawdzą się wspomniane wcześniej segregatory. Polecamy segregatory ringowe oraz segregatory z mechanizmem dźwigniowym. Oba rodzaje segregatorów umożliwiają archiwizację zarówno przedziurkowanych kartek papieru, jak i tych bez dziurek umieszczonych w koszulkach na dokumenty. Pamiętaj, żeby dokumenty dotyczące ofert Twojej firmy, jej portfolio oraz dokumenty szkoleniowe przechowywać w specjalnie przeznaczonych do tego segregatorach prezentacyjnych lub w profesjonalnych albumach ofertowych zapewniających wygodne przeglądanie treści. Luźne kartki, na których masz spisane ważne notatki, trzymaj w zasięgu ręki, umieszczając je na półkach na dokumenty. W ten sposób unikniesz szukania swoich notatek pośród gąszczu innych dokumentów. Jeśli jednak masz tak małe biurko, że nie znajdziesz na nim miejsca na kuwetę na dokumenty, dobrym rozwiązaniem będzie skorzystanie z wolnej przestrzeni na ścianie i zawieszenie na niej tablicy korkowej, do której będziesz przypinał swoje notatki.
Jeśli uporałeś się już z porządkiem w dokumentach czas na kolejny krok, którym jest organizacja wszystkich pozostałych przedmiotów znajdujących się na biurku. W tym celu z pomocą przyjdą organizery na biurko, w których umieścisz potrzebne przybory. Idealnie sprawdzą się takie, które dedykowane są do konkretnych artykułów biurowych np. pojemniki na długopisy i ołówki wykonane z metalowej siatki, czy pojemniki na spinacze, jak i przyborniki wielofunkcyjne, które pomieszczą nie tylko artykuły piśmiennicze, ale również nożyczki, linijki, karteczki samoprzylepne oraz zszywki (sprawdź jakie są rozmiary zszywek biurowych). Dla miłośników praktycznych gadżetów polecamy kubek Leitz Wow, który nie tylko zaprowadzi porządek w długopisach, ale także umożliwi bezpieczne odłożenie telefonu i słuchanie muzyki dzięki wzmacniaczowi dźwięku. Gratką będzie też piórnik Leitz Wow, który posiada ładowarkę indukcyjną dbającą o prawidłowy poziom baterii w Twoim smartfonie. Wszystkie przedmioty codziennego użytku w biurze, które nie zmieszczą się w przybornikach, włóż do wytrzymałych pojemników na przybory, z przegródkami - z pokrywą lub bez. Takie rozwiązanie będzie idealne do przechowywania dziurkaczy, zszywaczy oraz taśm klejących z podajnikiem. W zależności od ilości miejsca na biurku możesz je wyeksponować na blacie lub schować do szuflady.
By utrzymać porządek na biurku ważne jest przypisanie każdemu artykułowi swojego miejsca. Odkładanie przedmiotów w jedno wyznaczone do tego stałe miejsce powinno wejść Ci w nawyk. W ten sposób z łatwością znajdziesz to, czego szukasz. Zaaranżowanie własnego systemu organizacji i systematyczne porządkowanie kącika biurowego to proste rozwiązanie na uniknięcie chaosu i bałaganu. Tak więc niezależnie od tego, czy chcesz uporządkować biurko w siedzibie firmy, czy aranżować domowe biuro Home Office stwórz miejsce na przechowywanie wszystkich niezbędnych do pracy akcesoriów. Artykuły piśmienne odkładaj do specjalnych kubków, dokumenty do dedykowanych szuflad lub pojemników, książki i zeszyty oraz notatniki schowaj do biurka, by nie zajmowały przestrzeni na blacie. Dzięki temu, że każda z tych rzeczy będzie miała swoje miejsce, znalezienie tego, co w danym momencie jest Ci potrzebne, nie będzie stanowić problemu.
W codziennej pracy biurowej nieuniknione jest korzystanie z różnych urządzeń elektrycznych, które nie obędą się bez zasilania. Monitor, laptop, drukarka, skaner czy laminator postawione na biurku muszą zostać podpięte do listwy zasilającej. Z kolei do komputera podłącza się urządzenia peryferyjne takie jak myszki, klawiatury, słuchawki, mikrofony, kamery internetowe, tablety graficzne itp. Im więcej urządzeń, tym więcej kabli, a tym samym większy bałagan na biurku. Jak zatem uniknąć plątania się przewodów i zapewnić sobie komfortowe stanowisko pracy? Wystarczy zaopatrzyć się w odpowiednie akcesoria, które pomagają utrzymać kable w porządku i jednocześnie zapewniają ład na biurku. Do takich produktów zaliczają się: organizery do kabli (pudełka, przez które przechodzą kable i w których można schować listwy, wtyczki inne elementy okablowania), opaski zaciskowe, samoprzylepne klipsy na kable, opaski spiralne oraz rzepy do spinania kabli. Wszystkie te akcesoria pomogą Ci w łatwy sposób zapanować nad przewodami i zagwarantują ich estetyczną organizację. A jeśli chcesz zmniejszyć ilość okablowana w rejonie swojego biurka, zachęcamy do korzystania z bezprzewodowych odpowiedników wspomnianych akcesoriów komputerowych. Bezprzewodowe myszki, klawiatury i słuchawki wyeliminują problem z frustrującymi kablami i znacząco wpłyną na wygodę pracy.
Może Cię zaciekawić: Jak ustawić monitor na biurku, by nie męczyć oczu?
Organizacja biurka w domu czy w firmie to świetny wstęp do stworzenia komfortowego i ergonomicznego stanowiska pracy, które będzie sprzyjać koncentracji i Twojej produktywności. Wystarczy trzymać się kilku zasad, by cieszyć się stałym porządkiem na blacie. Tak więc:
Pamiętaj także, by na Twoim biurku nie było żadnych elementów, które niepotrzebnie zabierają Ci miejsce. Chodzi tu na przykład o kubki po kawie czy resztki jedzenia. Pozbywaj się z biurka wszystkiego, co ogranicza Ci przestrzeń i swobodę ruchów. Oczywiście nie zapominaj również o odpowiednim ustawieniu biurka względem okna, co także ma wpływ na Twoją efektywność pracy. Najlepiej by stało bokiem do okna, co zagwarantuje prawidłowe oświetlenie miejsca pracy. Wszystkie te zasady porządkowania możesz także zastosować przy organizacji biurka dziecka, by zapewnić Twojemu dziecku właściwe warunki do nauki.
Zapraszamy do naszego sklepu internetowego Ofix.pl, gdzie odkryjesz inspiracje i zaczerpniesz pomysłów na organizację biurka. Znajdziesz u nas wszelkie artykuły niezbędne do zaprowadzenia porządku w biurze. Oferujemy produkty najwyższej jakości, pochodzące od znanych producentów takich jak Leitz, Durable, 2x3 czy LogiLink. Zadowolenie klienta to nasz priorytet dlatego dbamy o kompleksowość oferty, konkurencyjne ceny i szybką dostawę zamówienia w 24h. Zadbaj o organizację biurka z Ofix.pl i bądź dobrze przygotowany do efektywnego wykonywania swoich codziennych obowiązków biurowych.